Spis treści:
- 1 Etykiety otaczają nas zewsząd. Pełnią istotną rolę w życiu codziennym. Pozwalają zidentyfikować i określić zawartość produktu. Tak do nich przywykliśmy, że czasem nie zwracamy na nie większej uwagi. Tymczasem są bardzo potrzebne! To nie tylko nośniki informacji. Często służą też celom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów. Etykieta to rzecz ciekawsza i istotniejsza niż się na pozór wydaje.
- 2 Element identyfikacji wizualnej
- 3 Przedmiot kolekcjonerski
- 4 Pomoc dla konsumenta
Etykiety otaczają nas zewsząd. Pełnią istotną rolę w życiu codziennym. Pozwalają zidentyfikować i określić zawartość produktu. Tak do nich przywykliśmy, że czasem nie zwracamy na nie większej uwagi. Tymczasem są bardzo potrzebne! To nie tylko nośniki informacji. Często służą też celom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów. Etykieta to rzecz ciekawsza i istotniejsza niż się na pozór wydaje.
Metka, znak firmowy lub handlowy, ilustracja, opis… Etykieta na pierwszy rzut oka wydaje się zazwyczaj zwykłą nalepką o celach identyfikacyjno-informacyjnych. W rzeczywistości to coś o wiele bardziej złożonego.
Element identyfikacji wizualnej
Często etykiety prezentują nie tylko najważniejsze informacje, ale też jakość oraz dbałość o każdy detal. Różnorodność i możliwość ich zastosowania jest ogromna. Etykiety mają różne kształty. Poza tym, różnią się też materiałami czy techniką, w jakiej zostały wykonane.
Istnieją różne rodzaje etykiet. Samoprzylepne, owijkowe, wielostronicowe, foliowe, papierowe… Etykieta to pisemna informacja zamieszczona na towarze. Powinna być łatwa w odbiorze. Jej treść musi być widoczna. Etykiety są istotne dla produktu jednak nie tylko pod względem formalnym, ale też wizerunkowym.
Nie można zapominać o funkcji estetycznej! Dobra etykieta powinna być zrobiona z odpowiednich materiałów. Ważny jest też pomysłowy design. Te drobne elementy pozwalają bowiem lepiej zapisać się w świadomości odbiorców. Naklejki na produkty lub opakowania mogą odzwierciedlać wizerunek marki.
Etykiety powinny być czytelne oraz atrakcyjne wizualnie. To one często przyciągają wzrok. Zachęcają do zakupów, budują markę i utrwalają produkt w pamięci konsumenta. To łącznik między klientem a firmą. Pełnią więc ważną funkcję w promocji produktu oraz jego identyfikacji wizualnej. Etykiety są też przedmiotami kolekcjonerskimi…
Przedmiot kolekcjonerski
Kolekcjonowanie etykiet jest zajęciem ciekawym i niedrogim, dlatego od lat cieszy się zainteresowaniem. Ta pasja uczy cierpliwości, porządku, a dzięki niej niektórzy ocalają dla przyszłości niezwykłe przedmioty, wiedzę czy pamięć. Ich kolekcje często okazują się zbiorami, które mają charakter edukacyjny. Trafiają na różne wystawy, do muzeów czy innych ośrodków kultury.
Przedmioty opowiadają różne historie, a dawne etykiety nierzadko są małymi dziełami sztuki. Budzą refleksję na temat przemijania oraz trwałości tego, co nas otacza. Podobno, jedną z największych polskich kolekcji posiada mieszkaniec Gdańska. Znany jest też pasjonat z Koszalina, którego zbiór trafił niedawno na wystawę w lokalnej bibliotece.
Etykiety mogą być ciekawe z wielu względów. Zawierają treści informacyjno-reklamowe, ale często wyróżniają się również wyglądem. Należą więc do akcesoriów interesujących dla kolekcjonerów. Najczęstszym rodzajem zbieranych przedmiotów tego typu są podobno etykiety piwne i zapałczane.
Pomoc dla konsumenta
Etykiety są przede wszystkim ważną pomocą dla konsumentów. Pomagają w szybki sposób uzyskać informacje o produkcie lub procesie jego powstawania. Odgrywają istotną rolę w wyborze produktu przez odbiorcę. Dlatego marki starają się, by były atrakcyjne oraz zwracały uwagę. Jak widać, etykieta to rzecz naprawdę wyjątkowa.
Warto więc przyjrzeć się jej bliżej lub w przypadku tworzenia własnej – zadbać o to, by się wyróżniała. Ciekawą etykietę pomoże stworzyć www.etykat.pl.
*artykuł sponsorowany, autor: Urocznica, zdjęcia: Pexels
Masz rację, etykiety są bardzo ważnym elementem marketingowym.
Dokładnie! 🙂
Też się zgadzam – pełnią bardzo ważną funkcję, często je też czytam, co “zaś tam” się kryje. Pozdrawiam z południa – wieje silny wiatr i na minusie 🙂 .
🙂
Ciekawy wpis. Zwraca uwagę na to, że takie zwykłe, na wskroś codziennie rzeczy kryją w sobie więcej niż nam się wydaje 🙂
Bardzo często nie zwracamy uwagi na to, co nas otacza, a warto… 😉
Właśnie… bez etykietek trudno byłoby się porozumieć, tak naprawdę…
🙂
Ciekawy artykuł.
😉
etykieta powinna być prosta i estetyczna:) bez jakiś cudów wianków
Wiadomo, ale jakiś element dodatkowy jest mile widziany, przyciąga wzrok i pozwala się wyróżnić spośród innych produktów. 😉
Obecnie możemy tworzyć cudne grafiki etykiet 🙂
🙂